Dokładamy wszelkich starań, aby nasze aukcje miały charakter uczciwy i przejrzysty. Prosimy o przeczytanie następujących informacji przed dokonaniem zakupu i licytacją
Rejestracja i wpłata depozytu
Rejestracja do licytacji jest bezpłatna. Może pojawić się wymóg złożenia zwrotnej kaucji. Proszę pamiętać, że konieczne jest okazanie dokumentu ze zdjęciem w trakcie rejestracji w kompleksie aukcyjnym (np. prawa jazdy lub paszportu).
Wszystkie akcje odbywają się bez ceny minimalnej
Każda pozycja zostaje sprzedana osobie, która wylicytowała najwyższą cenę w dniu aukcji, bez minimalnych kwot i bez cen zastrzeżonych. Właściciele nie mogą licytować pozycji, które sprzedają. Oferty są nieodwołalne, a każda transakcja sprzedaży jest ostateczna. Osoba, która wylicytowała najwyższą stawkę staje się nowym właścicielem przedmiotu w momencie, gdy prowadzący aukcję ogłasza, że przedmiot został sprzedany.
Wszystko sprzedaje się "w stanie w jakim jest, w miejscu, w którym się znajduje"
Zachęcamy odwiedzenie kompleksu aukcyjnego w dniu aukcji i sprawdzenie przedmiotów, które chcieliby Państwo nabyć. Można również poprosić kogoś o udanie się na plac aukcyjny, w celu przeprowadzenia inspekcji maszyn w Państwa imieniu.
Opłaty transakcyjne dla nabywców
Uwaga: Z dniem 1 stycznia 2023 r. zmianie ulega nasza struktura opłat transakcyjnych. Każda zakupiona pozycja będzie podlegać opłacie transakcyjnej w wysokości:
Kanada
- Każda zakupiona pozycja (poza wskazanymi wyjątkami) będzie podlegać opłacie transakcyjnej w wysokości: (a) 10% na wszystkich pozycji sprzedanych za 12 000 CAD lub mniej, z minimalną opłatą wynoszącą 100 CAD za pozycję, (b) 4,85% od wszystkich pozycji sprzedanych za kwotę powyżej 12 000 CAD, ale nie więcej niż 75 000 CAD z minimalną opłatą wynoszącą 1200 CAD za pozycję lub (c) 3638 CAD od wszystkich pozycji sprzedanych za ponad 75 000 CAD.
- W przypadku ofert dotyczących aukcji rolniczych — składanych zarówno online, jak i osobiście — każda zakupiona pozycja podlega opłacie transakcyjnej w wysokości: (a) 10% od wszystkich pozycji sprzedanych za 12 000 CAD lub mniej, (b) 3,85% od wszystkich pozycji sprzedanych za kwotę powyżej 12 000 CAD, ale nie więcej niż 40 000 CAD z minimalną opłatą wynoszącą 1200 CAD za pozycję lub (c) 1540 CAD od wszystkich pozycji sprzedanych za ponad 40 000 CAD.
USA i Meksyk
- Każda zakupiona pozycja będzie podlegać opłacie transakcyjnej w wysokości: (a) 10% na wszystkich pozycji sprzedanych za 12 000 USD lub mniej, z minimalną opłatą wynoszącą 100 USD za pozycję, (b) 4,85% od wszystkich pozycji sprzedanych za kwotę powyżej 12 000 USD, ale nie więcej niż 75 000 USD z minimalną opłatą wynoszącą 1200 USD za pozycję lub (c) 3638 USD od wszystkich pozycji sprzedanych za ponad 75 000 USD.
Europa i Bliski Wschód (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii)
- Każda zakupiona pozycja będzie podlegać opłacie transakcyjnej w wysokości: (a) 10% od wszystkich pozycji sprzedanych za 12 000 lub mniej z minimalną opłatą wynoszącą 100 za pozycję, (b) 4,85% od wszystkich pozycji sprzedanych za kwotę powyżej 12 000, ale nie więcej niż 75 000 z minimalną opłatą wynoszącą 1200 za pozycję lub (c) 3638 od wszystkich pozycji sprzedanych za ponad 75 000 (w walucie aukcji).
Wielka Brytania
- (a) 10% od wszystkich pozycji sprzedanych za 6500 funtów lub mniej, (b) dla przedmiotów sprzedanych za ponad 6500 funtów, 650 funtów plus 2,35% od takiej kwoty powyżej 6500 funtów.
Australia i Nowa Zelandia
- 7,5% od ceny sprzedaży w walucie aukcji.
Japonia
- (a) 10% od wszystkich pozycji sprzedanych za 1 000 000 JPY lub mniej z minimalną opłatą wynoszącą 10 000 JPY za pozycję, (b) 4,85% od wszystkich pozycji sprzedanych za kwotę powyżej 1 000 000 JPY, ale nie więcej niż 3 400 000 JPY z minimalną opłatą wynoszącą 100 000 JPY za pozycję, lub (c) 164 900 JPY od wszystkich pozycji sprzedanych za ponad 3 400 000 JPY.
Opłata transakcyjna dotyczy licytacji osobistych, licytacji online i ofert złożonych za pośrednictwem pełnomocnika.
W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wszystkie stosowne pozycje podlegają opłacie za sporządzenie dokumentacji.
Wszystkie oferty są podawane bez podatku VAT - jeśli dotyczy - i bez stosownych opłat transakcyjnych.
Zapłata i odbiór zakupionego sprzętu
Zakupione przedmioty muszą zostać w pełni opłacone w ciagu siedmiu (7) dni od zakończenia aukcji.
Płatności gotówką nie są akceptowane. Upewnij się, że faktura jest opłacana przez tego samego posiadacza konta, z którego dokonano zakupu na aukcji.
Kupujący nie mogą odebrać zakupionych przedmiotów z kompleksu aukcyjnego do czasu uregulowania faktury w pełnej wysokości.
Jeśli firma Ritchie Bros. nie jest w stanie dostarczyć nieobciążonego tytułu własności zakupionego przedmiotu, kupujący jest uprawniony do uzyskania pełnego zwrotu ceny zakupu.
Przeczytaj warunki licytacji
Niniejsza informacja jest przekazana wyłącznie jako streszczenie. Uczestnicząc w aukcji, konieczne jest zapoznanie się z pełną wersją warunków / regulaminu przed licytacją (znajdują się one w katalogu aukcyjnym, który otrzymuje się wchodząc do kompleksu aukcyjnego). Prosimy o uważne zapoznanie się z pełną wersją warunków / regulaminu.
Additional Notes
VAT
VAT and other DUTIES as they may apply are the BUYER'S RESPONSIBILITY. The following rules apply to purchases made in auctions that take place physically inside the European Union.
Value Added Tax (VAT) will apply in the following cases:
- Items that remain in the country where the auction takes place.
- Companies that are registered in the country where the auction takes place.
- EU buyers who fail to provide a valid VAT number and/or EU buyers who fail to provide valid proof of transport (complete CMR) within 90 days after the invoice date.
- Non EU buyers who fail to provide correct and complete Export Documents to RBA within the 90 days since invoice date.
Valid proof of transport for EU buyers:
A valid CMR document must mention the Ritchie Bros company as the sender in box 1, lot number and full lot description in box 6, signature of the receiver in box 24, plus the rest of the usual information.
Valid proof of transport for Exportation:
Official Customs documents provided by the corresponding Customs Authorities. The corresponding Ritchie Bros company must appear as the exporter on the export document. The lots must be clearly described and identifiable. We require the final proof of export (i.e. "exit confirmation" or "goods departed" confirmation). A document showing intention is not considered sufficient.
Important notice for Non-EU buyers
Buyers that will export the goods out of the European Union (non-EU buyers) are required to pay a deposit on all pieces of equipment bought at the auction. The deposit equals the local standard VAT rate calculated on the purchase price of the equipment. This deposit will be refunded to the nominated bank account of the buyer within five (5) business days after presentation of Proof of Final Export. This Proof of Final Export can be provided by your customs broker or freight forwarder. Non-EU Buyers should provide accurate bank details in order to facilitate timely refund of deposits.
To avoid the VAT deposit Non-EU buyers can engage the services of RB Logistics:
RB Logistics
The Netherlands
Tel. +31 168 392200
Fax. +31 168 392250
logistics@rbauction.com
European Union Machinery Directive
Effective January 1, 1995
Certain items in this auction may require CE-marking. Items that are not CE-marked are offered for sale on the condition that any buyer intending to sell or use such item within the European Union will take the necessary measures to certify the item, if and as required under the European Union Legislation on Machinery implemented in the national legislation of the relevant member countries. The purchaser is responsible for all costs related to certification and upgrading. Please contact the manufacturer or his authorized representative within the EU for details.
Bonded Free Zone
The auctions of Moerdijk (NL), St-Aubin (FR) and Ocana (ES) are conducted in a bonded free zone. Certain items identified in the sale day listing catalogue, or otherwise announced at the auction, as "Not Duty Free Circulation EU" have not been entered into the European Union. It is the purchaser's responsibility to satisfy requirements of any kind in respect to the importation of any items into the European Union, or any other country. Such responsibility includes compliance with laws and regulations of the country including payment of taxes and duties, obtaining proper approvals and complying with any other requirements. The purchaser will engage his own broker. Ritchie Bros will not charge Value Added Tax (VAT) on these lots if properly cleared. Nominal documentation charges to the buyer for clearing the free zone will apply. Customs brokers will be on site to provide this service.