Dokładamy wszelkich starań, aby nasze aukcje miały charakter uczciwy i przejrzysty. Prosimy o przeczytanie następujących informacji przed dokonaniem zakupu i licytacją

Rejestracja i kaucje

Rejestracja do licytacji jest bezpłatna. Może pojawić się wymóg złożenia zwrotnej kaucji. Proszę pamiętać, że konieczne jest okazanie dokumentu ze zdjęciem w trakcie rejestracji w kompleksie aukcyjnym (np. prawa jazdy lub paszportu).

Wszystkie akcje odbywają się bez ceny minimalnej.

Każda pozycja zostaje sprzedana osobie, która wylicytowała najwyższą cenę w dniu aukcji, bez minimalnych kwot i bez cen zastrzeżonych. Właściciele nie mogą licytować pozycji, które sprzedają. Oferty są nieodwołalne, a każda transakcja sprzedaży jest ostateczna. Osoba, która wylicytowała najwyższą stawkę staje się nowym właścicielem przedmiotu w momencie, gdy prowadzący aukcję ogłasza, że przedmiot został sprzedany.

Wszystko sprzedaje się "w stanie w jakim jest, w miejscu, w którym się znajduje".

Zachęcamy odwiedzenie kompleksu aukcyjnego w dniu aukcji i sprawdzenie przedmiotów, które chcieliby Państwo nabyć. Można również poprosić kogoś o udanie się na plac aukcyjny, w celu przeprowadzenia inspekcji maszyn w Państwa imieniu.

Opłaty transakcyjne dla nabywców

Osoby, które wygrały licytację, są zobowiązane do uiszczenia opłaty transakcyjnej:

  • Za każdą zakupioną pozycję należy uiścić opłatę transakcyjną w wysokości (a) 10% od wszystkich pozycji sprzedawanych za kwotę nieprzekraczającą €10 000 (b) 3,85% od wszystkich pozycji sprzedawanych za kwotę powyżej €10 000 do kwoty €33 500, przy minimalnej opłacie €1000 za pozycję (c) €1 290 za każdą zakupioną pozycję powyżej €33 500 (w walucie aukcji). Opłata transakcyjna ma zastosowanie względem zakupów dokonywanych w miejscu aukcji, w trybie online i za pośrednictwem pełnomocnika i będzie uchylana w przypadku zakupów dokonywanych osobiście na aukcjach prowadzonych na gospodarstwach rolnych.
  • Następujące wyjątki będą miały zastosowanie do powyższych zapisów. Każda zakupiona pozycja będzie podlegała opłacie transakcyjnej w wysokości:
    • Japonia – (a) 10% opłaty transakcyjnej od wszystkich pozycji sprzedawanych za kwotę nieprzekraczającą 500 000 JPY (b) 3,85% od wszystkich pozycji sprzedawanych za kwotę powyżej 500 000 JPY do kwoty 3 400 000 JPN, przy minimalnej opłacie 50 000 JPY za pozycję (c) 130 000 JPN od wszystkich pozycji sprzedawanych za kwotę powyżej 3 400 000 JPY;
    • Wielka Brytania - (a) 10% od wszystkich pozycji sprzedawanych za 5000 GBP lub mniej (b) 3,85% od wszystkich pozycji sprzedawanych za kwotę powyżej 5000 GBP, przy minimalnej opłacie 500 GBP za pozycję.

Zapłata i odbiór zakupionych przedmiotów

Zakupione przedmioty muszą zostać w pełni opłacone w ciagu siedmiu (7) dni od zakończenia aukcji.
Kupujący nie mogą odebrać zakupionych przedmiotów z kompleksu aukcyjnego do czasu uregulowania faktury w pełnej wysokości.
Jeśli firma Ritchie Bros. nie jest w stanie dostarczyć nieobciążonego tytułu własności zakupionego przedmiotu, kupujący jest uprawniony do uzyskania pełnego zwrotu ceny zakupu.

Proszę przeczytać warunki licytacji.

Niniejsza informacja jest przekazana wyłącznie jako streszczenie. Uczestnicząc w aukcji, konieczne jest zapoznanie się z pełną wersją warunków / regulaminu przed licytacją (znajdują się one w katalogu aukcyjnym, który otrzymuje się wchodząc do kompleksu aukcyjnego). Prosimy o uważne zapoznanie się z pełną wersją warunków / regulaminu.

Additional Notes

Auction Company License #309645

Notice to Foreign Buyers

Farmland in Alberta, Saskatchewan and Manitoba is subject to restrictions on foreign ownership. Interested parties must obtain proper legal advice prior to bidding.

Notice to Canadian Buyers (Canadian residents)

Canadian Good and Services Tax (GST) of 5% will be charged on applicable items purchased at Saskatchewan auctions. GST registrants may be able to claim an Input Tax Credit for GST paid, click here for general eligibility rules.

Saskatchewan Sales Tax of 5% is payable on all purchases unless proper tax exemption forms are completed on the day of sale.

Notice to Foreign Buyers (Non-Canadian residents)

Canadian Good and Services Tax (GST) of 5% will be added to the purchase price of all applicable items. Goods arranged for export from Canada by the buyer with a third-party carrier and accompanied with appropriate documentation will be refunded the GST. In addition, services provided by Ritchie Bros. (such as the administrative fee) will not be subject to GST.

Saskatchewan Sales Tax of 5% is payable on all purchases unless proper tax exemption forms are completed on the day of sale. Purchases in Canada are payable in Canadian funds. Custom House Currency Exchange may assist with foreign currency transactions. They can be contacted at 1.800.350.6001.

Title and Registration Certificates

Items purchased that require a Title or Registration Certificate must be paid for by cash or certified check on the day of the auction; otherwise, all Titles and Registration Certificates will be mailed to the purchaser seven (7) banking days after payment is received.

Notice Regarding U.S. Importation

Most United States manufactured equipment returns to the U.S. duty free. The importation of certain diesel engines (or equipment with diesel engines) is prohibited unless the diesel engine is covered by a U.S. EPA certificate of conformity.
Some equipment may require modifications to meet U.S. import and safety regulations. To avoid potential problems, please contact your customs broker.

Customs Brokers

Pacific Customs Brokers Ltd
1.888.908.6638
rba@pcb.ca